18 december 2020

VOICE ZORG helpt cliënten in hun zelfredzaamheid

Dagelijks prikkels zijn nodig voor een goed dagritme. Structuur en ritme zijn essentiële waardes om het voor ouderen en mensen met een beperking het zo aangenaam mogelijk te maken.

VOICE ZORG geeft deze prikkels met persoonsgerichte korte interactieve vraaggesprekken op Google Home. Op deze manier kunnen zorgbehoeftigen ondersteund worden in hun dagritme: Medicijnen ingenomen? Oefeningen gedaan? Hoe voel je je vandaag? Met iemand afgesproken?….

Blijkt uit het gesprek ondersteuning nodig te zijn, dan ontvangt de (mantel)zorg een sms/email bericht van VOICE ZORG. Zo komt de (mantel)zorg alleen in actie als het relevant is, waarmee de (werk)druk flink kan worden verminderd en de kostbare tijd inzetbaar is voor andere zaken.

Er zijn twee soorten reminders:

MONOLOOG REMINDERS

  • Zijn periodiek terugkerende spraakberichten. Bijvoorbeeld: “Het is 19:30, tijd om de afwasmachine in te ruimen”.
  • Het aantal spraakberichten is oneindig en te personaliseren.
  • Is een gratis standaard Google Home service

DIALOOG REMINDERS

  • Zijn periodiek terugkerende gesproken gesprekken. Bijvoorbeeld: “Hoe voel je je vandaag?”.
  • De gebruiker kan hierop reageren met: “Ik voel me somber”.
  • Is de context van de reactie negatief dan zal de dialoog reminder hulp aanbieden: “Wil je dat iemand contact met je opneemt?”
  • De gebruiker kan dit verzoek met zijn stem accepteren of afwijzen.
  • De reacties van de gebruiker worden online vastgelegd in het dashboard van VOICE ZORG
  • Via dit dashboard blijft de (mantel)zorger op de hoogte van zijn vader, moeder, kind of cliënt.  
  • Wil de gebruiker hulp/contact dan wordt de (mantel)zorger(s) direct op de hoogte gesteld via een e-mail of SMS notificatie.

HYBRIDE OPZET

Veel gebruikers maken gebruik van zowel monoloog als dialoogreminders. In deze hybride vorm kun je profiteren van de voordelen van de twee verschillende soorten reminders.

WERKDRUK VERLAGEN (MANTEL)ZORGERS

Het contact met de hulpbehoevende kan voor een belangrijk gedeelte worden uitgevoerd door VOICE ZORG. Bijvoorbeeld er even aan te herinneren je medicijnen in te nemen. Maar ook om te vragen hoe het met je gaat. Geeft de hulpbehoevende aan contact te willen hebben, omdat hij/zij zich somber voelt, dat het eten op is en er vandaag niemand op bezoek komt, dan wordt de zorg automatisch geïnformeerd en hoeft dan pas in actie te komen.

SCHAALBAAR & BETAALBAAR

Door de lage aanschafprijs van een Google Home (vanaf € 35) is onze service zeer schaalbaar en betaalbaar.

ZORGORGANISATIES

Naast dat VOICE ZORG beschikbaar is als standaard service voor (mantel)zorgers, kan ook een VOICE ZORG platform worden ingericht conform de huisstijl en wensen van een zorgorganisatie. Denk bijvoorbeeld aan integratie met het dossiersysteem.

SAMENVATTEND “VOICE ZORG:

  • is heel laagdrempelig
  • is schaalbaar en betaalbaar (Google Home = € 35)
  • amper uitleg nodig, door de spraaktechnologie is het super intuïtief
  • activeert en stimuleert hulpbehoevenden door hen aan te spreken
  • biedt hulpbehoevenden dag-structuur
  • kan vereenzaming verhelpen
  • ontlast de (mantel)zorg

Naast bovenstaande voordelen is de Google Home ook in te zetten als radio, vraagbaak, wekker, weersvoorspeller, tolk, telefoon, moppenverteller, lichtknop, etc..

ERVAAR WAT VOICE ZORG VOOR JE KAN BETEKEKEN!

1. Bezoek een demonstratiewoning

Zodra de Corona richtlijnen het toelaten ga VOICE ZORG ervaren bij een demonstratiewoning/ruimte als Huis van Morgen, t-Huiz van Brabant Wonen of Technologie & Zorg Academie (TZA).

2. Neem deel aan een webinar

Wekelijks kun je deelnemen aan de VOICE ZORG webinar incl. demo.

3. Test onze demo live thuis

Nieuwsgierig geworden en wil je de dialoog reminders van VOICE ZORG ervaren, stuur ons dan een WhatsApp en wij geven je toegang tot onze demo. Heb je al toegang tot onze demo, klik dan op Instructies instellen Dialoog Reminder. Wil je een monoloog reminder uitproberen, klik dan op Instructies Instellen Monoloog Reminder.