18 december 2020

Voice Zorg is een service van Froteu

Onze innovatieve service Voice Zorg speelt in op de huidige hoge werkdruk van het zorgpersoneel en de mantelzorgers en versterkt het welzijn en de zelfredzaamheid van de cliënt/patiënt.

Met Voice Zorg bevraag en monitor je je cliënt volledig geautomatiseerd en op afstand: Heb je lunch gehad? Hoe voel je je? Heb je je medicijnen ingenomen? Heb je je oefeningen gedaan en hoe ging het? etc. De antwoorden op deze vragen leveren we geautomatiseerd aan en kun je gebruiken om wel/niet contact op te nemen met je client. Tevens kun je deze data gebruiken om het dossier te updaten. Voice Zorg kan een extra aanvulling zijn op het huidige contact met je cliënt (extra service) en/of helpen de werkdruk te beperken (efficiëntie).

VRAAG DEMO AAN!

Wil je de Voice Zorg demo uitproberen, neem dan met ons contact op. Beschik je al over een gebruikersnaam en wachtwoord van ons dashboard, volg dan onderstaande stappen om Voice Zorg voor een of meerdere cliënten te activeren.

Stap 1: Maak VOICE-Routine in de Google Home app

Met een routine kun je een opdracht als: “Oké Google, praat met Voice Zorg wil weten of je je medicijnen hebt ingenomen” verkleinen tot een simpele opdracht als: “Oké Google, medicijnen“.

Tevens kun je deze opdracht automatisch op bepaalde tijden en dagen activeren. Zo kun je bijvoorbeeld routine “Medicijnen” iedere ochtend om 8:00 uur automatisch activeren, zodat Google Home je vraagt of je je medicijnen hebt ingenomen.

  1. Activeer de Google Home app op je smartphone
  2. Klik op Routine
  3. Klik op + om nieuwe routine aan te maken
  4. Maak korte spraakopdracht als bijvoorbeeld: Medicijnen
  5. Geef aan bij tijdstip wanneer routine geactiveerd moet worden
  6. Selecteer de Google home device voor wie dit van toepassing is
  7. Voeg actie toe om volume harder te zetten zodat applicatie luid en duidelijk klinkt
  8. Voeg actie toe eigen opdracht “Praat met Voice zorg wil weten of je je medicijnen hebt ingenomen
  9. Voeg actie toe volume zachter
  10. Test de routine door te zeggen: “Oké Google, medicijnen”
  11. Klaar

Stap 2: Account aanmaken voor client

Om als client gebruik te maken van onze Voice Zorg service, maak je eerst een account aan. Dit gaat heel simpel. Zeg: “Oké Google, medicijnen”. Vervolgens wordt gevraagd of je een account wil aanmaken en je gegevens als naam, e-mailadres en profielfoto met Voice Zorg wilt delen. Als je deze vragen met ja hebt beantwoordt, wordt er voor je client een account aangemaakt.

Stap 3 login op voice-zorg.nl dashboard

Als de cliënt gebruikmaakt van onze Google Home applicatie, wil je zijn/haar antwoorden terug zien in het dashboard van Voice-zorg.nl. Ga naar voice-zorg.nl en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Een unieke gebruikersnaam en wachtwoord kun je bij ons opvragen.

Stap 4 Nickname voor client

In verband met privacy wordt in het dashboard alleen de voornaam van de cliënt getoond, zoals bekend bij Google. Als je met ons het e-mailadres deelt van de client, kunnen wij zijn/haar voornaam veranderen in een nickname dat voor jullie makkelijk herkenbaar is. Denk bijvoorbeeld aan de combinatie van voornaam en kamernummer.

Meer Voice Zorg applicaties

Om gebruik te maken van de andere Voice Zorg applicaties, herhaal je de bovenstaande stappen.

1) Routine: Medicijnen

Praat met Voice Zorg wil weten of je je medicijnen hebt ingenomen

2) Routine: Lunch (under construction)

Praat met Voice Zorg wil weten of je lunch hebt gehad

3) Routine: sociale contacten

Praat met Voice Zorg wil weten of je iemand gaat ontmoeten

4) Routine: Hoe gaat het?

Praat met Voice Zorg wil weten hoe het met je gaat