18 december 2020

VOICEZORG JE PRATENDE ASSISTENT

Dagelijkse prikkels zijn nodig voor een goed dagritme. Structuur en ritme zijn essentiële waardes om het voor bijv. ouderen zo aangenaam mogelijk te maken.

Actief door audio prikkels

VoiceZorg geeft deze “audio” prikkels via Google Home met:

  • VoiceZorg Interactieve Reminders: “Medicijnen ingenomen? Oefeningen gedaan?”…
  • VoiceZorg Infotainment: “Een ingesproken gedichtje van je kleinkind” of een stimulans om te bewegen: “Loop naar de bakker en verwen jezelf op een gebakje! ”

Met het horen van een stem word je aan iets herinnerd, word je geactiveerd en geeft het een aangenaam gevoel.

Minder zorguren

Met VoiceZorg kan ondersteuning dagritme volledig afgestemd worden op de gebruiker van de Google Home. Denk aan één herinnering of advies per dag of zelfs één per uur. Dit ontzorgt niet alleen de (mantel)zorg, maar vergroot ook het welzijn van de gebruiker.

Geeft de gebruiker bij een interactieve reminder aan zich somber te voelen, de fysiotherapie-oefeningen moeilijk te vinden, de medicijnen kwijt te zijn, er geen brood meer is, dan wordt de gebruiker gevraagd of hij/zij contact wil. Is het antwoord “Ja” dan ontvangt de (mantel)zorg een sms & mail notificatie. Zo komt de (mantel)zorg alleen in actie als het relevant is.

Ook kan de Google Home gebruiker een vraag stellen of boodschap achterlaten aan de (mantel)zorg met VoiceZorg Contact.

Vele handen licht werk

Het is ook mogelijk om bepaalde taken bij anderen, de zogenaamde supporters neer te leggen. Zo kun je de zoon van mijnheer de Vries automatisch inschakelen als er boodschappen gedaan moeten worden en een vrijwilligersorganisatie als er behoefte is aan gezelschap. Door de activiteiten te spreiden wordt de zorg en/of mantelzorger ontlast.

Opvolgen verzoek om contact

Een supporter kan via een linkje in de e-mail notificatie aangeven of hij/zij het verzoek om contact gaat opvolgen. De eigenaar van het VoiceZorg account (zorgorganisatie of mantelzorger) wordt vervolgens geïnformeerd.

Paar dagen weg

Gaat een supporter een paar dagen op pad, dan kan hij/zij de notificaties tijdelijk uitzetten. De eigenaar van het VoiceZorg account wordt vervolgens geïnformeerd en ontvangt tijdelijk de notificaties die toegewezen zijn aan de supporter.

Ondersteuning van 1 of meerdere gebruikers

Met een account op VoiceZorg kun je één of meerdere gebruikers ondersteunen. Zo kan een mantelzorger alleen zijn vader via VoiceZorg ondersteunen en een zorgorganisatie tientallen cliënten tegelijkertijd.

VoiceZorg Advies

Door interactieve reminders en infotainment berichten te combineren kun je dagritme-ondersteuning volledig afstemmen op een persoon.

Hardware is schaalbaar & betaalbaar

Door de lage aanschafprijs van een Google Home (vanaf € 35) is VoiceZorg zeer schaalbaar en betaalbaar.

Maatwerk zorgorganisaties

Naast dat VoiceZorg beschikbaar is als standaard service voor (mantel)zorgers, kan ook een VoiceZorg platform worden ingericht conform de huisstijl en wensen van een zorgorganisatie. Denk bijvoorbeeld aan het verwerken van ingesproken berichten in een meldbank of dossiersysteem.

Samenvattend

VoiceZorg is:

  • is heel laagdrempelig
  • is schaalbaar en betaalbaar (Google Home = € 35)
  • amper uitleg nodig, door de spraaktechnologie is het super intuïtief
  • activeert en stimuleert hulpbehoevenden door hen aan te spreken
  • biedt hulpbehoevenden dag-structuur
  • kan vereenzaming verhelpen
  • ontlast de (mantel)zorg

Naast bovenstaande voordelen is de Google Home ook in te zetten als radio, vraagbaak, wekker, weersvoorspeller, tolk, telefoon, moppenverteller, lichtknop, etc..

Ervaar wat VoiceZorg voor je kan betekenen!

Ga naar een demonstratiewoning/ruimte als Huis van Morgen, t-Huiz van Brabant Wonen, Gilde Opleidingen of Technologie & Zorg Academie (TZA) om VoiceZorg te ervaren.

Meer op VoiceZorg.com

Voor meer info en het afsluiten van een abonnement ga naar VoiceZorg.com